NATURAL REMEDIES

ISLAMIC CALENDAR

Wednesday, March 9, 2011

PELATIH MATI DISERANG VIRUS ADENOVIRUS

Penyakit apa pulak nih. Mungkinkah new version of H!N1.Aduh macam-macam. Anyway takziah diucapkan kepada keluarganya. Berita selanjutnya petikan daripada Kosmo online.

KUALA LUMPUR – Seorang pelatih konstabel di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini, yang sebelum ini didakwa diserang virus misteri, meninggal dunia kelmarin setelah empat hari dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, Mohd. Azizan Azidi (gambar), 25, dari Kampung Sayong, Kuala Kangsar, didapati mati akibat serangan jangkitan Adenovirus.

“Dia dirujuk ke ICU pada 5 Mac lalu kerana memerlukan rawatan rapi dan disahkan meninggal dunia pada pukul 8.30 malam Selasa lalu. 

“Maklumat lanjut yang diperoleh mendapati, semenjak melaporkan diri di Pulapol pada 1 Februari lalu, dia hanya menjalani aktiviti latihan kawad dan sentiasa berada di pusat latihan,” katanya dalam satu kenyataan akhbar di sini semalam.

Tiong Lai memberitahu, sehingga pukul 8.30 malam Selasa lalu, seramai 210 pelatih didapati mengalami gejala penyakit seakan-akan influenza (Influenza-Like-Illness).

No comments:

Post a Comment

nisa