NATURAL REMEDIES

ISLAMIC CALENDAR

Sunday, March 6, 2011

POKOK PETAI MENANGIS

Hari tu kita dikejutkan dengan berita pokok petai menangis. So berduyun-duyun manusia pegi nak tengok pokok tu. Pastu tu ada yang tadah air dari pokok tu untuk minum kononnya untuk sembuhkan penyakit. Lepas tu aku terbaca pulak yang air tu sebenarnya air kencing sejenis serangga bernama riang-riang yang hinggap kat atas pokok tu. Hari ni kuar pulakciter kat Kosmo pasal pokok ni. Jom baca berita selanjutnya kat bawah.

Keratan dari Kosmo 5 Mac lepas

Oleh ZAKI SALLEHGEORGE TOWN - Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengingatkan orang ramai supaya tidak meminum air yang kononnya keluar dari sebatang pokok petai 'menangis' di sini kerana ia mungkin mengandungi virus kencing tikus (leptospirosis)

Pegawai Pendidikannya, N. V. Subbarow berkata, sehubungan itu orang ramai perlu berhati-hati kerana banyak punca penyakit berjangkit disebarkan oleh binatang atau serangga termasuklah leptospirosis yang disebarkan melalui air.

Beliau berkata, tindakan meminum air berkenaan hanya mendedahkan orang ramai kepada risiko termasuk penyakit kerana tidak mengetahui punca sebenar air tersebut.

No comments:

Post a Comment

nisa