NATURAL REMEDIES

ISLAMIC CALENDAR

Tuesday, October 5, 2010

AKHIRNYA ADA KONSERT MAHER ZAIN DI MALAYSIA

Seronok rasanya dengar Maher Zain akan buat konsert di audotorium MBSA. Dengar-dengar tiketnya dah habis. Melepas la. Sesapa yang ada tiket tu jual la kat aku dua keping pun cukupla.

Sesapa yang nak kenal siapa Maher Zain ni, aku penah letakkan entry pasal dia kat blog aku. 
 Sapa tak kenal dia ni. Seluruh dunia pun kenal ngan dia ni.

Ini yang aku C & P dari blog beautifulnara.

Since I dengar lagu2 Maher Zain awal Ogos lepas, I memang jatuh cinta dengan SEMUA lagu2 dia lah. Very nice, beautiful and different approach of nasyeed songs. He has such a great voice and talent – he sings, write and produce his own songs. The lyrics, subhanallah, memang indah, dan guess what, really made me cry :’) Bless him.

Antara lagu Maher Zain yang paling paling paling I suka;

Thank You Allah
Lirik dia rasa dekat dengan apa yang I rasa. Kadang2 I rasa jauh dengan Dia. Tapi I bersyukur kerana Dia masih sayangkan I. Dia datangkan pelbagai dugaan dan cabaran supaya I sentiasa berada di sisi-Nya. Kenapa I cakap macam tu, sebab dalam semua dugaan tu, tak pernah tak datangkan kebaikan kepada diri I

Always Be There
I suka liriknya because it’s very true indeed. He’s always there. Jangan pernah kita kata kita ‘sunyi’ atau ‘keseorangan’, kerana dia memang selalu ada. Hanya kita yang selalu tak ingat Dia. Dialah pendengar yang setia dan terbaik. Bila kita sedih, He is the best one kita boleh luahkan segalanya. He knows us best dan akan sentiasa membantu kita bila memerlukan.

The Chosen One
Lagu ini ditujukan buat junjungan besar kita, Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w. Indah lagu ni – muziknya… liriknya… subhanallah, I suka sangat. Betapa istimewa dan hebatnya Rasulullah dan peribadinya digambarkan dalam lagu ni.

Open Your Eyes
Lagu ni cuba membuat kita sedar untuk melihat kewujudan dan kebesaran Allah. Melihat, medengar, merasai segala ciptaan Nya di sekeliling kita, kita takkan dapat deny how perfect and beautiful they are. Subhanallah




Tak rugi rasanya aku beli cd ori aritu......

No comments:

Post a Comment

nisa