NATURAL REMEDIES

ISLAMIC CALENDAR

Tuesday, November 2, 2010

GAJI KERANI TAPAK OR SITE SUPERVISOR NAIK

Ho..ho... seronok bila baca citer orang naik gaji ni. Tapi gaji aku yang tak naik-naik. Sedihnya. Apa-apapun itu adalah rezeki masing-masing. Kepada isteri-isteri kerani tapak sila baca nih. Petikan dari Kosmo online.



KUALA LUMPUR – Kerajaan semalam mengumumkan penyelarasan gaji kerani tapak di tapak-tapak pembinaan sehingga 112 peratus mengikut kelayakan dan pengalaman kerja masing-masing. 

Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor berkata, ini berikutan gaji semasa yang diterima pekerja berkenaan terlalu rendah dan tidak setimpal dengan kerja yang mereka lakukan.

“Kerani tapak ini, merekalah mata dan telinga bagi jurutera atau pengarah projek (di tapak pembinaan). Pengarah projek mungkin akan turun dua hari sekali... tapi kerani tapak 24 jam ada di situ,’’ katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sidang Kemuncak Ketiga Pembinaan Malaysia 2010 di sini semalam.

Dalam penyelarasan tersebut, julat kenaikan gaji bagi kakitangan iktisas sementara adalah tiga hingga 71 peratus manakala kakitangan separa iktisas dan sokongan dengan atau tanpa diploma pula menikmati kenaikan antara 94 dan 112 peratus mengikut pengalaman bekerja.

No comments:

Post a Comment

nisa