NATURAL REMEDIES

ISLAMIC CALENDAR

Wednesday, July 24, 2013

CARA-CARA NAK MERAWAT CRACK HEEL

Korang penah tak alami tumit kaki pecah. Pastu dia akan jadi hitam sikit sebab dah kotor dan terbelah, mengelupas pastu kasar.

So aku nak share cara aku hilangkan crack heel atau tumit kaki mengelupas. 

Make sure buat masa mandi ok. Gosok tapak kaki yang pecah dan kasar dengan sabun garam. Aku beli sabun garam ni RM5 je kat pasar malam. Aku pun tak tau dia sebenarnya boleh merawat tumit kaki pecah. Bila dah beli aku tanya kat abang yang jual tu apa khasiat dia. Sebab dia pelik kan so aku rasa cam nak try. 



So korang gosok-gosok kat tumit kaki. Lepas tu sabun kan tumit kaki pecah dengan sabun slimming USA. Lepas tu biarkan dalam masa 5 minit pastu cuci.





Lap kering-kering dan malam sebelum tidur letak losyen. Apa jenis pun tak pe. Aku selalu guna Franch oil. Sekarang Franch oil dah abis, so aku letak Vaseline Intensive Care harga dia murah je. Beli kat Watsons ke Guardian ke. Rasanya RM5 je sebotol. Tahan lama ok. 

 








Pastu kalau korang ada lebih duit beli la heel protector.  Tapi kan aku rasa kalau ada stokin lama then gunting setengah pun boleh jadi heel protector gak kan. Jimat sikit duit. Then tidur macam biasa. Insya allah dalam masa seminggu dah boleh nampak kesan.



No comments:

Post a Comment

nisa